علت تنگی نفس و تپش قلب در افراد

تنگی نفس و تپش قلب

تنگی نفس و تپش قلب از علائم غالب در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مزمن است و بی وقفه با پیشرفت بیماری بدتر می شود و حتی منجر به کاهش توانایی عملکرد و شرکت فرد در فعالیت های روزمره ی زندگی اش می شود. لازمه ی مدیریت موثر این علامت، درک بهتر فیزیولوژی آن است.

عوامل قلبی عروقی نقش عمده ای در ایجاد تنگی نفس در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دارند. با این حال، با وجود مداخلات دارویی، مانند وازودیلاتور ها یا گشاد کننده های عروق که باعث بهبود وضعیت همودینامیک مرکزی می شوند، بیماران مبتلا به نارسایی قلبی همچنان از تنگی نفس و تپش قلب در حین فعالیت شکایت دارند. واضح است که تنگی نفس تنها به عوامل قلبی مربوط نمی شود، بلکه به احتمال زیاد به تعاملات قلبی-ریوی نیز می تواند بستگی داشته باشد.

تپش قلب لزوما نشانگر آسیب قلبی زمینه ای نیست، اما ممکن است ثانویه به یک آریتمی قلبی باشد.

علت تنگی نفس

بیشتر موارد تنگی نفس مربوط به وضعیت قلب یا ریه هستند. قلب شما و ریه هایتان درگیر انتقال دادن اکسیژن به بافت های شما و خارج کردن دی اکسید کربن بوده و مشکلات در ارتباط با هر یک از این روندها که تنفس شما را تحت تاثیر قرار می دهند، می باشند.

 

کلینیک سرکار خانم دکتر مریم مهرپویا متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی آماده ارائه کلیه خدمات پزشکی به شما عزیزان می باشد. جهت دریافت خدمات درمان واریس اندام تحتانی، عمل قلب باز، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، اکوکاردیوگرافی، اسکن هسته ای قلب و دیگر خدمات با شماره تماس ۰۲۱۶۶۵۹۶۱۶۲ ۰۲۱۶۶۵۹۶۱۶۱ در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *