بهترین کلینیک درمان واریس اندام تحتانی

واریس چیست؟

واریس رایج ترین بیماری وریدی است که حدود 20 درصد از افراد بزرگسال را تحت تاثیر قرار داده است. واریس در واقع وریدهای سطحی و مارپیچ است که به علت قرار داشتن در سطح پوست به آسانی قابل مشاهده هستند.

رگ های سالم دارای دریچه هایی هستند که با باز و بسته شدن یک طرفه خون را از اندام ها به قلب می فرستند. رگ های واریسی زمانی رخ می دهند که این دریچه ها صدمه ببینند و باز بمانند و سبب بازگشت خون به پایین ساق پا و نشت شوند. واریس یا اختلال در این رگ ها می تواند، سبب درد، تورم و تغییر رنگ در پاها شده و سبب زخم گردد. با پیشرفت علم پزشکی و روش های درمانی مختلف این عارضه قابل درمان است.

 

کلینیک واریس در تهران

افرادی که به واریس مبتلا می شوند، برای درمان آن باید به پزشک متخصص در بهترین کلینیک واریس مراجعه نمایند تا پزشک متخصص با تشخیص علائم این عارضه به درمان آن بپردازد. کلینیک واریس باید زیر نظر متخصص باشد، در غیر این صورت کلینیک مجوز ندارد.

 

ویژگی های بهترین کلینیک واریس اندام تحتانی در تهران

افراد مبتلا به واریس در انتخاب کلینیک واریس باید همه ویژگی ها آن را در نظر بگیرید. باید برای انتخاب کلینیک واریس یک سری ویژگی ها مانند داشتن مجوز از وزارت بهداشت، استفاده از تجهیزات مدرن، دارای کادر درمان با تجربه، داشتن اطلاعات به روز و دارای بهترین پزشک متخصص باشند. افراد باید با توجه به این ویژگی ها بهترین کلینیک واریس را انتخاب کنند تا توسط دکتر متخصص تحت درمان قرار بگیرند.

بهترین کلینیک واریس در تهران جهت درمان واریس اندام تحتانی جایی است که درمان واریس توسط متخصص صورت می گیرد.

 

همین حالا مطالعه کنید!
علل، عوامل خطر و تشخیص واریس

بهترین دکتر متخصص واریس دارای چه تخصص هایی برای درمان است؟

برای پیشگیری از صدمه واریس افراد باید در مراحل اولیه به دنبال درمان حرفه ای توسط متخصصین در کلینیک واریس باشند. اگر به واریس دچار شده باشید، باید با فلبولوژیست، جراح عروق و آنژیولوژیست مشورت نمایید. این پزشکان در حیطه درمان و شناسایی هستند.

  • جراح عروق: پزشکانی که به طور ویژه برای انجام جراحی و اقدامات مراقبتی پزشکی بعد از عمل بیماران مبتلا به واریس آموزش داده شده اند.
  • آنژیولوژیست: بهترین پزشک متخصص واریس می تواند، متخصص رگ دارای مدرک ABMS در حیطه قلب و رگ های تهاجمی، رادیولوژی مداخله ای و جراحی رگ ها باشد.
  • فلبولوژیست: یک فلبولوژیست دارای مهارت در شناسایی و درمان بیماران مبتلا به مشکلات ویژه در رگ های واریس است.

 

نحوه ویزیت بیمار در کلینیک واریس

همه واریس ها یک شکل نیستند و تشخیص توسط بهترین متخصص قلب و عروق در تهران درباره طبیعی بودن واریس و یا وجود داشتن یه مشکل جدی تر دارای اهمیت است. پزشک متخصص نشانه های بیماری را مورد ارزیابی قرار می دهد. بعد از آن سابقه خانوادگی و شخصی فرد درباره ابتلا به عارضه های مفصلی جمع آوری شده و اطلاعات مورد نیاز درباره احتمال به وجود آمدن لخته های خونی مورد بررسی قرار می گیرد.

پزشک متخصص همچنین داروهای مورد استفاده بیمار را بررسی می نماید، زیرا برخی از این داروها می توانند، باعث ایجاد نشانه ها و یا به وجود آمدن اختلال در درمان شوند. اقدامات زیر باید در هنگام معاینه فیزیکی انجام شود.

  • هرگونه عارضه زمینه ای از طریق معاینه فیزیکی سر، گردن، قلب، ریه های بیمار در افرادی که به تورم پا دچار شده اند، مورد بررسی قرار می گیرد.
  • وجود نشانه های بیماری عروقی محیطی (شرایط خطرناکی که با وارد شدن فشار به وریدها باعث بدتر شدن این عارضه می شود) از طریق معاینه نبض بیمار مورد بررسی قرار می گیرد.
  • وجود توده یا برجستگی بزرگ در رگ ها از طریق لمس شکم بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • وجود هرگونه عارضه و ناهنجاری کلیوی که می تواند سبب به وجود آمدن تورم در اندام های تحتانی گردد، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کلینیک درمان واریس اندام تحتانی

تشخیص واریس در کلینیک واریس

افراد مبتلا به واریس برای درمان آن نیاز است که به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با استفاده از روش هایی که در زیر بیان می شود، این عارضه را تشخیص داده و به درمان آن بپردازند. لازم است که برای درمان به کلینیک واریس مراجعه کنید تا توسط پزشک درمان شوید. روش های شناسایی این بیماری شامل موارد زیر می باشند:

  • سونوگرافی داپلر
  • فتوپلتیسموگرافی
  • سونوگرافی داپلکس رنگی
  • ونوگرافی
  • سونوگرافی داخل عروقی
  • سی تی اسکن و ام آر آی

 

همین حالا مطالعه کنید!
علل، عوامل خطر و تشخیص واریس

درمان هایی که در کلینیک واریس انجام می شود؟

در جلسه مشاوره پزشک متخصص قلب و عروق در تهران سابقه پزشکی شما پس از انجام معاینات فیزیکی، سونوگرافی و تست های آزمایشگاهی واریس شما را شناسایی و مورد ارزیابی قرار می دهد. در صورت تشخیص واریس پزشک متخصص به شما یک دوره درمانی پیشنهاد می کند و یا حداقل مدیریت این عارضه را به شما یاد می دهد. برای مثال امکان دارد که برای بهبود موقت رگ های واریسی نیاز باشد که از جوراب های واریسی استفاده نمایید.

پزشک متخصص می تواند، از درمان های همیشگی برای بستن رگ های بیمار استفاده نماید. از جمله خدماتی که در کلینیک واریس انجام می شود، موارد زیر می باشد:

  • اسکلروتراپی
  • درمان با فرکانس رادیویی
  • سایش لیزر درون وریدی
  • چسب واریس و نایسل

 

چه زمانی باید به متخصص واریس در کلینیک واریس مراجعه کنیم؟

رگ های واریسی مشکل خاصی برای سلامتی بدن به وجود نمی آورند، اما از نظر زیبایی برای برخی افراد مهم هستند. امکان دارد که رگ های واریسی در صورت عدم بهبودی یک مشکل جدی تر مثل لخته خون، زخم پا و اگزمای وریدی به وجود آورند. در صورت ایجاد هر یک از این نشانه های زیر باید به متخصص واریس مراجعه کنید.

  • رگ های واریس متورم و دارای رنگ مایل به آبی هستند
  • تورم و عفونت مزمن در پاها
  • درد، گرفتگی عضله ها و احساس سنگینی در پاها
  • لخته خون

* زخم های وریدی زخم هایی هستند که به علت جمع شدن خون روی ساق پا به وجود می آیند.

 

همین حالا مطالعه کنید!
علل، عوامل خطر و تشخیص واریس

کلینیک سرکار خانم دکتر مریم مهرپویا متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی آماده ارائه کلیه خدمات پزشکی به شما عزیزان می باشد. جهت دریافت خدمات درمان واریس اندام تحتانی، عمل قلب باز، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، اکوکاردیوگرافی، اسکن هسته ای قلب و دیگر خدمات با شماره تماس ۰۲۱۶۶۵۹۶۱۶۲ ۰۲۱۶۶۵۹۶۱۶۱ در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *